zoeken


Schade aan uw woning. Hoe lang wacht u op herstel?

Een tak door de ruit bij een storm, een gesprongen waterleiding bij vorst of schroeiplekken door een beginnende brand. Als u schade krijgt aan uw woning, wilt u die zo snel mogelijk hersteld zien. Maar soms moet u daar lang op wachten.

Het hangt van uw opstalverzekeraar af of de schadeafhandeling vlot verloopt. Er moet een uitgebreid administratief proces doorlopen worden, waardoor er wel een maand kan zitten tussen de schademelding en het uitkeren van de vergoeding. Ondertussen zit u thuis met de brokken. Als u pas een herstelbedrijf kunt inschakelen als de schadevergoeding op uw rekening staat, moet u geduld hebben. Daar komt bij dat onderhoudsbedrijven het tegenwoordig nogal druk hebben en met personeelsgebrek kampen. Dat betekent dus nog langer wachten.

Herstel in natura
Er zijn daarom steeds meer opstalverzekeraars die herstel in natura aanbieden. Als u daar schade meldt, krijgt u geen schadevergoeding, maar wordt er een bedrijf ingeschakeld om de boel te repareren. Omdat de verzekeraar een overeenkomst heeft met het onderhoudsbedrijf, kunt u erop rekenen dat u op korte termijn geholpen wordt. Een ander voordeel van herstel in natura is dat u geen administratieve rompslomp heeft. En het onderhoudsbedrijf wil de relatie met de verzekeraar goed houden en zal dus zijn best doen om snel service te verlenen en goed werk af te leveren.

Wat doet uw verzekeraar?
Als u schade heeft aan uw woning, staan wij voor u klaar om u te helpen bij het indienen van een schadeclaim en om de schadeafhandeling te bespoedigen. Maar hoe handelt uw opstalverzekeraar schade aan uw woning af? Kunt u erop rekenen dat de verzekeraar regelt dat alles snel en netjes hersteld wordt? Of moet u de reparatie zelf regelen, de kosten eerst voorschieten en maar zien wanneer de vergoeding binnenkomt? Misschien heeft u een voorkeur voor herstel in natura, maar biedt uw verzekeraar dat niet. Dan gaan we voor u op zoek naar een verzekeraar die u op dat vlak wel van dienst is.

Polis laten doorlichten
Misschien heeft u geen schade, maar wilt u de opstalverzekering eens laten doorlichten. Neem dan contact op met ons kantoor. Wij gaan voor u na of u de dekking heeft die u wenst en of de verzekerde waarde van uw woning wel hoog genoeg is. Als de overstap naar een andere verzekeraar gunstig voor u uitpakt, hoort u dat meteen. 

















































Allebedrijvenin



Westerduin Assurantiën
Maarland NZ 22
3231 CE  Brielle
Postbus 65
3230 AB  Brielle
Telefoon 010 - 421 96 47
Mobiel     0655 - 88 67 55
info@westerduin-assurantien.nl


                 
                
Sitemap  |  Productie: LinkmasterMonkey.com  © 2018